Nudne

14 - Nudne

Ktoś ziewnął.

Tak reaguje czytelnik, gdy serwujesz mu:
– być,
– mieć,
– mieć wrażenie,
– pomyśleć,
– zauważyć,
– poczuć,
– wyobrazić sobie.

Być – dlaczego nudny?

Chłopak był smutny.
Chłopak się zasmucił.

Mieć – dlaczego nudny?

Chłopak miał pieniądze.
Chłopak posiadał pieniądze.

Mieć wrażenie – dlaczego nudny?

Chłopak miał wrażenie, że ktoś go śledzi.
Chłopakowi wydawało się, że ktoś go śledzi.

Pomyśleć – dlaczego nudny?

Chłopak pomyślał, że czas na zmiany.
Chłopak stwierdził, że czas na zmiany.

Zauważyć – dlaczego nudny?

Chłopak zauważył wiewiórkę.
Wiewiórka przeleciała przed chłopakiem.

Poczuć – dlaczego nudny?

Chłopak poczuł wiatr we włosach.
Wiatr rozwiewał włosy chłopakowi.

Wyobrazić sobie – dlaczego nudny?

Chłopak wyobraził sobie Ziemię.
Oczami wyobraźni chłopak dostrzegł Ziemię.

Zamiast używać nudnych czasowników, wysil się choć trochę i zastąp je czymś żywszym. Trud się opłaci.

Zadanie 1:

We wszystkich swoich tekstach spróbuj nudne czasowniki przerobić na żywsze słowa.

Zadanie 2:

Główny bohater się nudzi.

Odpowiedz na poniższe pytania:

Kto i jak urozmaici mu dzień?
Kto i jak może popsuć im zabawę?

Dopisz sześć pytań pomocniczych.

Napisz scenkę lub coś dłuższego.

Zadanie 3:

Do każdej litery niżej wymyśl słowo zaczynające się na:
B…
O…
R…
I…
N…
G…

Opcja 1:
Do każdego słowa z powyżej zrób przynajmniej trzy pytania.
Napisz scenkę lub coś dłuższego.

Opcja 2:
Napisz akapit zaczynający się na B…
Napisz kolejny akapit rozpoczynający się od O…
Napisz…
itd.
Aż skończysz na G…

Opcja 3:
Napisz scenkę zaczynającą się na B…
Napisz kolejną scenkę rozpoczynającą się od O…
Napisz…
itd.
Aż skończysz na G…

Pozdrawiam,

Barbara Kirszniok
Mimi

Barbara Kirszniok

Podziel się tym wpisem ze znajomymi

Mimi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *